Terugblik 2022: groei, groei en nog eens groei

In februari maken we bij De Vlijt de balans op. Wat hebben we in het jaar ervoor gedaan en bereikt? In 2022 verzorgden we 65% meer uren dan in 2021. “Een megaprestatie,” weet een trotse Esther Meulendijk, directeur De Vlijt.

Goede bekenden

In 2022 verwerkte De Vlijt 936.000 inleenuren, ook wel flexuren genoemd. In 2021 waren dit er 575.000. De flexuren betroffen 1131 unieke inleners en 2787 verwerkte plaatsingen. Dit betekent dat een aantal inleners dit jaar twee of meer plaatsingen binnen Feadship had; ze werden goede bekenden op de werven of in de productiebedrijven. Zo voerde een aantal ZZP’ers verschillende klussen uit op de afbouwwerf in Aalsmeer en anderen bij De Klerk Binnenbouw in Moordrecht.

Leveranciers

Ook het aantal leveranciers waarmee De Vlijt samenwerkt nam in 2022 toe, namelijk van 249 leveranciers in 2021 naar 271 leveranciers in 2022. De 271 unieke leveranciers zijn onder te verdelen in 149 ZZP’ers, 90 uitzendbureaus en 32 onderaannemers op regie.

“De Vlijt stelt zich als doel om succesvolle, langdurige samenwerkingen met leveranciers op te bouwen. Daarbij kijken we onder meer of een uitzendbureau voor verschillende Feadship-locaties vakmensen kan leveren.”
– Esther Meulendijk, Directeur De Vlijt

Goed gevulde orderportefeuille

De orderportefeuille van Feadship is voor de komende jaren goed gevuld. De Vlijt blijft dus onverminderd geïnteresseerd in vakmensen die voor een bepaalde periode willen meewerken aan onze jachten. Gezien onze hoge Feadship-standaard gaan we uiteraard voor de besten.

Verdere groei

Daarnaast zijn we in 2023 nog niet af van de krapte op de arbeidsmarkt. Dit betekent voor de werven en productiebedrijven een aanhoudende vraag naar tijdelijke collega’s, om te kunnen bijspringen met bijzondere expertise en op piekmomenten. De Vlijt is dan ook klaar voor een verdere groei in 2023, in het aantal te verwerken inleenuren.

Acht locaties

De Vlijt biedt haar diensten aan, aan acht Feadship-locaties; Koninklijke De Vries Scheepsbouw in Aalsmeer, De Vries Scheepsbouw Makkum, Scheepswerf Slob in Papendrecht, Akerboom Yacht Equipment in Leiden, De Klerk Binnenbouw in Moordrecht, STI Engineering in Heilo en Royal Van Lent Shipyard Kaag & Amsterdam.